Terug naar de tekentafel

Ik zorg voor een heldere popsitionering, een concrete propositie en praktische roadmap. Alleen ga je sneller maar samen kom je verder.

Ik zorg voor een heldere positionering, een concrete propositie én een praktische roadmap. Als je een medaille wil winnen op de Olympische Spelen, heb je immers ook een uitgedokterd plan nodig. Terug naar de tekentafel dus!

 

maak van je business een succes: dit gaan we doen

POSITIONERING

Waar sta je nu als ondernemer? En waar wil je naartoe? Het wordt tijd om jezelf weer opnieuw uit te vinden.

Samen kijken we naar een stevige positionering.  Ik ga je inhoudelijker en diepe vragen stellen die jou aan het denken zetten én leiden tot een goede discussie. 

Samen zorgen we voor  een heldere positionering. Wat is jouw bestaansrecht in de huidige markt?

PROPOSITIE

Als we een sterke positionering hebben, vertalen we die door naar een concrete propositie. Dit is de waarde ook wel een van jouw product of dienstverlening die potentiële prospects mogen verwachten. 

Ik geef antwoord op de vragen: Wie ben je? Wat doe je? Voor wie doe je dat? En wat hebben zij daaraan? Is de huidige dienstverlening wel de dienstverlening die je over vijf jaar ook nog steeds succesvol maakt? 

We beantwoorden deze vragen samen, want het doel moet bij jou glashelder zijn. Een waardevolle propositie is de basis van alle succesvolle ondernemers.

DOELGROEPEN

Ik help je om jouw bedrijf op specifieke doelgroepen af te stemmen. We gaan keuzes maken wat uiteindelijk jou in de markt sterker maakt.

Als je jezelf specialiseert en je diensten en producten niet aan iedereen verkoopt, ben je pas uniek. Als potentiele klanten klanten zich herkennen in het probleem, staan ze open voor jouw oplossing. En dan ga jij ze helpen.

RICHTING

In deze fase maken we als laatste stap een route aan. Als jij weet waar je staat en naartoe wilt, geef ik advies over hoe de weg daarnaartoe eruit komt te zien.

De gemaakte doelen vangen we in haalbare en concrete doelstellingen. Het werkt alleen maar als jij meewerkt.

WERKAFSPRAKEN

Tijdens onze samenwerking moet je mij zien als een Sales Expert die kampioen wil worden ( jij bent die kampioen).

Om het proces goed te laten verlopen is het maken van duidelijke werkafspraken erg belangrijk. We bespreken concreet de input en output. Meten is weten.

SOCIAL MEDIA

We maken een keuze qua inzet van sociale media die we kunnen onderbouwen. Waar is jouw doelgroep actief ? En is jouw doelgroep voor het type content ook gevoelig op het betreffende kanaal? Vragen die we allemaal gaan beantwoorden.

We blijven continu uitzoeken en bedenken wat er bij jouw doelgroep(en) past. Hoe wordt er gereageerd en wat gebeurt er in de maatschappij? We houden het nauwlettend in de gaten.

Wees is eerlijk: zijn jouw propositie, positionering en manier van verkoop al jaren hetzelfde? Content moet inspireren en overtuigen!

CAMPAGNEPLAN

Op basis van de gekozen kanalen en thema’s maken we een contentkalender. Wat voor content het precies wordt? Dat kunnen we je niet van tevoren zeggen. 

Een whitepaper? Misschien! Maar we kunnen ook starten met het schrijven van casestudy’s of wellicht organiseren we wel een webinar naar aanleiding van een bepaald hot topic. Alles hangt af van jouw propositie en jouw doel.

We brengen een ritme aan in al jouw uitingen. En heel belangrijk: we gaan de uitingen op de voet volgen én bijsturen. Het gaat om betrouwbare content. Jouw content moet gebaseerd zijn op feiten en inhoudelijke kennis. Dit verhoogt het gevoel van betrouwbaarheid.

 

PERSOONLIJK GESPREK AANVRAGEN