Wat is Sales Coaching nu precies? Heb jij dat nodig?
Winodj SalesCoach:
Je wordt gecoacht op het zijn van wie je moet zijn om jouw beoogde resultaten te creëren.
In de wereld staat resultaat centraal. Woorden zeggen niets, het bewijs van je acties is het enige wat telt.
Ondernemers zijn meer dan bereid om te investeren in sales coaching als het leidt tot keihard resultaat.
Herken jij dit ook?
Een geweldig idee dat je wil omzetten in keiharde business maar weet niet hoe?
- Je komt al tijden wat verkoop betreft niet meer verder dan een bepaalde omzet?
- Je bent op zoek naar nieuwe markten voor je producten en/of diensten maar het lukt niet goed?
- Doe je als ondernemer niet de noodzakelijke vereiste acties en en heb je geen helderheid in je business?
- Werk je je uit de naad maar er blijft (te) weinig onder aan de streep over waardoor je geen voldoening hebt?
- Blijf je online achter bij de huidige trends omdat je het niet snapt en/of er geen tijd voor hebt?
Sales Coaching
Als je een impact maakt in de kwaliteiten van de levens van anderen, staan prospects in de rij voor je. Om een impact te maken op je klanten en prospects, moet je bijzonder goed zijn in je vak. Sales Coaching biedt een succesvol coaching waar de meeste ondernemers nog struggelen om hun bedrijf op orde te krijgen. Je bereikt alleen resultaat door de acties die je elke dag doet. Je houding is van essentieel belang.
DIT GAAN WE AANPAKKEN VOOR SIGNIFICANTE RESULTATEN
KRACHTIGE HOUDING
Wat maakt het verschil om succesvol te zijn als ondernemer? Je gelooft in jouw verhaal, wat is jouw verhaal?
De manier hoe je denkt en je houding bepaalt welke betekenis je geeft aan je bedrijf, situaties en welke acties je gaat ondernemen. We gaan samen werken aan jouw houding. Zodat sales een natuurlijk proces voor jou wordt. De acties die jij doet, bepalen jouw resultaat. Wat is ervoor nodig om van A naar B te gaan? Houding, communicatievaardigheid en energieniveau bepalen de kwaliteit van jouw ondernemerschap.
POSITIONERING
Waar sta je als ondernemer? Waar wil je naartoe? Het wordt tijd om aan de tekentafel te zitten. Het is hoog tijd om jezelf weer opnieuw uit te vinden.
Met sales coaching gaan we aan een stevige positionering werken. Ik stel inhoudelijke vragen die jou aan het denken zetten en jou triggert om in actie te komen. Wat is jouw bestaansrecht in de huidige concurrerende markt?
PROPOSITIE
Als we een haarscherpe positionering hebben gecreëerd, vertalen we die door naar een propositie. We hebben dus nu een sterke positionering en gaan door naar een concrete propositie. De waarde ook van jouw product of dienstverlening die potentiële prospects mogen verwachten. De waarde is waar alles om draait.
Stel jezelf de volgende vragen: Wie ben je? Wat doe je? Voor wie doe je dat? En wat hebben jouw prospects daaraan? Is jouw huidige dienstverlening over vijf jaar ook nog steeds succesvol? Alleen ga je sneller samen kom je verder.
Ik ga je helpen om antwoorden te vinden op deze vragen. Een waardevolle propositie is de basis voor succes.
DOELGROEPEN
We moeten keuzes maken. Als je jezelf specialiseert en je diensten en producten niet aan iedereen verkoopt maak je jezelf uniek. En alleen dan kun je een argumentatie creëren waar potentiële klanten zich in herkennen. Met onze sales coaching help ik je om jouw bedrijf op specifieke doelgroepen te richten. Dat betekent keuzes maken wat jou in de markt sterker gaat maken. Een specifieke doelgroep zorgt ook voor duidelijkheid in je branding. Prospects weten jou beter te vinden.
Specialisatie
Specialiseer jezelf want je hebt niet voor iedereen een antwoord. Dat maakt jou uniek. Als potentiële klanten zich herkennen in het probleem , staan ze ongetwijfeld open voor jouw oplossing. Jij bent de expert bij wie ze moeten zijn.
PRODUCT MANAGEMENT
Wanneer heb jij je product echt onder een vergrootglas genomen? Je product leeft en wil je continue upgraden. Is jouw product echt goed uitgedacht? Wat ben je als ondernemer waard? Er zijn ondernemers die 25 euro per uur vragen en er zijn ondernemers die 250 euro per uur vragen. Het verschil zit hem in competentie. Je wilt ontzettend competent zijn in wat je doet. Je wilt de meest briljante ondernemer zijn. Doe je dat niet, dan ben je niet competent en wat je toepast slaat kant noch wal.
RICHTING
In deze fase weet je waar je staat en waar je naartoe wilt. We maken samen een strategie hoe de route eruit komt te zien zodat je helderheid krijgt. Een richting bepaalt jouw stip aan de horizon. Onderweg gaan we bijsturen indien dit nodig is.
De gemaakte doelen vangen we in haalbare en concrete kwantificeerbare doelstellingen. Het werkt alleen maar als jij meewerkt. Ik werk met 1-op-1 sessies. Daarin kijken we terug: wat hebben de activiteiten tot nu toe opgeleverd? En we blikken vooruit: wat gaan we doen in de komende periode? We geven nieuwe impulsen en doen wat nodig is aan het proces en gaan voor de winst!
COMMITMENT
Tijdens onze samenwerking moet je mij zien als een Sales Partner waarbij jij jouw maximale potentieel gaat benutten. Je geeft commitment en wilt er alles uithalen. Als je het echt wilt dan doe je het. Winnaars hebben geen excuses.
Om het proces goed te laten verlopen is het maken van duidelijke werkafspraken erg belangrijk. We bespreken concreet de input en output. Meten is weten. Dit alles kun je terug zien in jou persoonlijke dashboard.
Waar staat je product?
Trek je product uit de massa. Er zijn veel ondernemers die gemiddeld of ondergemiddeld zijn. Je wilt uit die massa en iets neerzetten wat echt uniek is. Een product neerzetten wat bijzonder goed is. Zorg ervoor dat je een product hebt waar je voor langere tijd bij je klant aan kunt verbinden.
Online Presentatie
Met onze salescoaching brengen we een ritme aan in al jouw uitingen. En heel belangrijk: we gaan de uitingen op de voet volgen én bijsturen. Het gaat om betrouwbare content. Jouw content moet gebaseerd zijn op feiten en inhoudelijke kennis. Dit verhoogt het gevoel van betrouwbaarheid.
SOCIAL MEDIA
We maken een keuze welke sociale media we gaan inzetten. Waar jouw doelgroep actief is bepaald onze strategie? We kiezen content wat voor jouw doelgroep aanspreekt. Zet prospects aan het denken alleen dan komen ze in beweging.
We blijven continu uitzoeken en bedenken wat er bij jouw doelgroep(en) past. Hoe wordt er gereageerd en wat gebeurt er in de maatschappij? We houden het nauwlettend in de gaten. Als je blijft doen wat je deed dan krijg je wat je kreeg. We moeten inspireren en overtuigen.
CAMPAGNE PLAN
Als we weten op welke social media we gaan zitten maken we een contentkalender. Wat voor content het precies wordt bespreken we samen. Een gestructureerde contenkalender zorgt voor ritme in je uitingen.
Een whitepaper? Misschien! Maar we kunnen ook starten met het schrijven van casestudy’s of wellicht organiseren we wel een webinar naar aanleiding van een bepaald hot topic. Alles hangt af van jouw propositie en jouw doel.
WEBSITE
Een heldere en duidelijke website verkoopt altijd beter. Op websites is het vaak onduidelijk wat de organisatie doet en waar je moet zijn voor meer info. Niet echt handig en dat kost je klanten. Zorg dat jouw website concreet aangeeft wie je bent, wat je doet, voor wie je dat doet en wat de voordelen zijn.
Tegenwoordig heeft iedereen een smartphone. Je hebt maar 2 seconden om te inspireren anders ben je de prospect kwijt. Zorg dus voor een krachtige homepage die ook mobiel er goed en duidelijk uit ziet.
REVIEWS
Dit vinden mijn klanten over mij:
Doe het NU want de concurrentie zit niet stil!
Heb je vragen, opmerkingen of wil je ideeën delen? Neem dan gerust contact op met mij middels onderstaand formulier, telefoon of WhatsApp. Vraag om het gratis consult en ontdek jouw mogelijkheden om snel meer nieuwe klanten te werven voor significante verbetering van je omzet!
Belangrijk:
Het invullen van dit formulier is geheel vrijblijvend en wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om, zie onze Privacy policy en AVG statement.