masterclass
sales is fun

 

waar gaat de masterclass over?

STAP 1: WEET WAAR JE STAAT

Is waar je bent ook waar je wilt zijn? Of is het tijd voor jou next level? Ga terug naar de tekentafel en weet wie je echt bent, dan weet je ook wat je te bieden hebt. Als je weet waar je staat wordt het makkelijker om je koers te bepalen.

 

STAP 2: WEET WAAR JE NAARTOE WILT

Bepaal die stip aan de horizon naar een  concreet strategie. Waar staat je bedrijf over drie jaar? Een goede ondernemer weet waar hij naartoe wilt en welke stappen nodig zijn om je doel te bereiken. Een strategie is niet meer dan een aanvalsplan.

 

STAP 3: WAT GA JE OPLOSSEN

De wereld verandert en zaken doen ook. Je verkoopt zeer waarschijnlijk al lang geen product meer, maar een oplossing. Denk dus niet: wat kan ik verkopen. Maar: hoe help ik de klant verder. Je moet weten wat de klant echt beweegt. Wat ga je echt oplossen?

 

STAP 4: SALES EN ACQUISITIE

Kom aan tafel op beslisniveau. Je moet niet  binnen zitten, maar veel meer bij klanten en prospects. Jij gaat ze daarbij helpen. Maak alleen afspraken op beslisniveau. Zorg dat je de juiste contactpersoon benaderd voor jouw verhaal en wat je te bieden hebt.

 

STAP 5: VOEG WAARDE TOE

Kom je wel binnen bij bedrijven, maar komt er niets uit? Neem de tijd om je klant te leren kennen. Stel goede vragen, luister, ontdek de beslisstructuren. En beïnvloed het besluitvormingsproces van begin tot eind. Zet je klant aan het denken.

 

STAP 6: MONITOR EN BORG DE VOORTGANG

Ondernemers hebben concrete doelstellingen en richtlijnen nodig. Kwantificeer, meet, analyseer en stuur bij. Grip krijgen en houden op je toekomstige omzet. Wat je erin stopt komt er ook uit. Input is output en dat bepaalt je resultaat.

 

AANMELDEN MASTERCLASS